Øget gennemsigtighed på Internettet

Det er stor mangel på troværdighed og ikke mindst gennemsigtighed, når TDC tidligere har markedsført sig på baggrund af “op til” hastigheder. Det kan sidestilles med, at du ser butikspriser med betegnelserne “ned til”, hvorved du som kunde ikke har en reel forståelse af, hvilken pris varerne egentlig koster. 

Interessen for varen er vagt, og det er vel sagtens også butikkernes og i dette tilfælde TDC´s hensigt. Problemet er, at det bare ikke holder i forhold til reel kommunikation. Ideelt set forstår modtageren en besked med det samme samt ikke mindst det fulde billede af denne besked. For hvor nemt er det ikke som butik at have én vare til f.eks. 100 kr., hvor resten så koster det dobbelte. I sådanne tilfælde kan det samlede produktsortiment markedsføres med “ned til 100 kr.”, mens det ikke er retvisende overfor kunderne.

TDC laver det om

Heldigvis er TDC dog kommet på andre tanker, da de selv er blevet klar over denne uklarhed. Dette oplyser Computerworld, som har bragt denne artikel.

TDC ændrer strategi for at give kunderne en mere solid hastighed, og dermed en hastighed som kan garanteres. Som kunde er dette yderst attraktivt, da du så ikke vil opleve svingende hastigheder, som på visse tidspunkter af døgnet gør arbejde over internettet til en langsommelig proces.

Flere følger måske med

Som kunde som andre selskaber end TDC kan man håbe, at TDC som et af Danmarks største selskaber, viser en fremtidig tendens. Nemlig en tendens til at være mere retvisende i deres markedsføring, hvilket bestemt vil klæde branchen.

I takt med at Internettet bruges mere og mere (kilde), skaber dette øgede forbrug også nye krav til branchen om mere stabilitet. Forbrugere vænnes således til at bruge nettet, og begynder kvaliteten at falde, skabes et stort markedsbehov som branchen ikke kan følge med til. Kommer der så et nyt selskab med garanteret solid hastighed, kommer det til at opleve kundetilstrømning udover alle grænser.

Der kan TDC ligeså godt blive mere retvisende nu som de kan, når det er for sent og kunderne er flygtet. På denne måde fastholdes nogle kunder også, så godt valg af TDC

 

http://petersinternet.smartlog.dk/

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>